30.06.2022 ALDI Danmark fortsatte i 2021 sin turnaround for at blive en moderne og rentabel dagligvarekæde. Investeringer i butikker, en organisationsændring og et hårdt Corona-år påvirkede årsregnskabet, mens udsigterne for 2022 er lysere.
Efter et år med positiv fremgang i 2020, blev 2021 et udfordrende år for ALDI Danmark med en bruttoomsætning på 4,7 mia. kr. og et nettoresultat på minus 393 mio. kr. Store investeringer i udbygning og modernisering af butiksnettet, en intern organisationsændring og Corona-pandemien kostede især på bundlinjen. Sammenlignet med 2019 forbedrede ALDI Danmark imidlertid nettoresultatet med 120 mio. kr.
Indsatsen fortsætter
ALDI fortsætter sin turnaround for at skabe et moderne og attraktivt dagligvarebrand. Det kræver fortsat modernisering af butikker over hele landet.
”Vi arbejder benhårdt på at skabe ”Det nye ALDI” – en attraktiv dagligvarekæde, som appellerer til de danske forbrugere. Selvom resultatet for 2021 ikke var tilfredsstillende, forventer vi, at de iværksatte tiltag vil få en god effekt,” siger administrerende direktør i Aldi Danmark, Finn Tang.
Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende
Dette tilbud er udløbet
Påmindelse aktiv
Bekræftelse af påmindelse
Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.
Bekræft din e-mailadresse
Bekræft dit telefonnummer
Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer