04.04.2022 Danske forbrugere tænker mere over, hvad der ryger i indkøbskurven, og flertallet skeler mere til prisen nu, end de gjorde for blot et halvt år siden. Det viser ny landsdækkende ALDImeter-analyse. Forbrugerøkonom giver gode råd til at tackle de markante prisstigninger.
En ny analyse blandt 2.000 danske forbrugere viser en klar tendens. Danskerne skruer ned for forbruget og intensiverer jagten på billige dagligvarer.
57 procent af forbrugerne svarer i den nye ALDImeter-analyse, at de går efter at få mere for pengene, når de handler fødevarer, og at de har blikket rettet skarpt på spotvarer, tilbud og nedsatte varer. En tredjedel af forbrugerne går desuden efter varer, der kan bruges i flere forskellige retter, mens hver femte forbruger går efter mad, der mætter og mad, der kan holde sig længere.
Men det er ikke kun i selve indkøbsøjeblikket, at vores vaner ændres. Indkøbene forberedes nu i højere grad hjemmefra.
Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende
Dette tilbud er udløbet
Påmindelse aktiv
Bekræftelse af påmindelse
Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.
Bekræft din e-mailadresse
Bekræft dit telefonnummer
Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer