20.09.2022 Prisstigningerne fortsætter deres himmelflugt. Forbrugerprisindekset stiger igen og har nu ramt 8,9. Nye tal fra dagligvarekæden ALDI's forbrugerundersøgelse ALDImeter viser, at bekymringen for de stigende forbrugerpriser nu sætter markante spor i forbrugernes adfærd. 61 procent af danskerne siger, at deres levevis og fremtidsplaner er påvirket. Og hele 62 procent har nu ændret indkøbsvaner. Det er langt flere end i februar 2022.
Er du begyndt at bruge tilbudsapps og kigge de tilbudsaviser igennem, som du før smed i skraldespanden?
Du er ikke alene. Nye tal viser, at danskerne i stigende grad ændrer forbrugsvaner, som konsekvens af stigende priser, mindre rådighedsbeløb og usikkerhed omkring de økonomiske udsigter. 57 procent af os bruger nu tilbudsapps og tilbudsaviser, når vi planlægger indkøb mod 47 procent i februar. 79 procent versus 67 procent i februar svarer, at de er mere opmærksomme på priser, og 62 procent bekræfter, at de har ændret indkøbsvaner mod 44 procent i februar. En stigning på 18 procentpoint. Tal, som understreger, at forbrugerne nu for alvor er begyndt at agere på de økonomiske udfordringer.
Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende
Dette tilbud er udløbet
Påmindelse aktiv
Bekræftelse af påmindelse
Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.
Bekræft din e-mailadresse
Bekræft dit telefonnummer
Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer