20.02.2019 Fuld fokus på de gode budskaber. ALDI opruster på kommunikationen og henter den prisvindende journalist, Kristian Jessen, til nyoprettet stilling.
I 2018 begyndte ALDI en større moderniseringsproces. Kædens butikker har fået et markant løft og er gjort mere moderne samt indbydende for forbrugerne. Samtidig er der kommet øget fokus på økologi, friske varer og et langt større udvalg - og budskaberne om den udvikling skal ud til de danske forbrugere.
Derfor har ALDI ansat den erfarne kommunikatør og prisvindende journalist, Kristian Jessen, i en nyetableret stilling som kommunikationschef. Her skal han være med til at sætte fokus på ALDI’s store moderniseringsproces og få kædens brand og budskaber positioneret stærkere blandt forbrugerne.
”Det er en utrolig spændende proces, som ALDI gennemgår. Jeg er dybt imponeret over de mange initiativer, kæden har iværksat. De fysiske rammer bliver opgraderet – men også den store fokus på økologiske og certificerede varer samt tættere samarbejde med NGO’er om bæredygtig udvikling og sociale tiltag, tiltaler mig utroligt meget”, siger Kristian Jessen.
Kristian Jessen er uddannet journalist, og inden skiftet til ALDI drev han sit eget kommunikationsfirma, Jessen Kommunikation. Han har tidligere arbejdet for en række medier og været kommunikationschef for Fairtrade-Mærket. Han har desuden vundet en lang række journalistpriser. Senest i 2018, hvor han modtog Foreningen for Undersøgende Journalistiks metodepris for TV2-dokumentaren, Drabet Uden Lig.
Han er overbevist om, at ALDI’s fremtid på det danske marked, er meget lysere, og at ALDI’s position kommer til at ændre sig.
"På trods af at ALDI ofte vinder både smags- og pristests i de danske medier, så er det ikke lykkedes kæden at få flere danskere ind i butikkerne. Jeg tror, at en del danskere har lidt fordomme over for ALDI. Og de fordomme skal italesættes og ændres. Det er dansk detailhandels bedst bevarede hemmelighed, at ALDI er stærkest, når det gælder kvalitet og ansvarlige fødevarer Derfor bliver det mit job, at få kædens gode initiativer og tiltag ud til danskerne”, siger Kristian Jessen.
I ALDI ser man frem til et større fokus på en stærkere kommunikation og en mere skarp eksekvering af ALDI’s budskaber.
”Vi er i gang med en kæmpe revitalisering, med massive investeringer der skal opgradere og modernisere vores butikker - og ikke mindst også gøre kundernes indkøbsoplevelse bedre og øge deres viden om vores varer og koncept. Det kræver en klar kommunikationsstrategi at underbygge vores budskaber – og det kræver en stor indsigt og erfaring med pressearbejde at få disse budskaber ud til forbrugerne. Derfor er vi glade for at få Kristian Jessen om bord”, siger vicedirektør for CSR, kvalitet og kommunikation i ALDI Danmark, Thomas Bang.
Ifølge vicedirektøren er en opgradering af kommunikationsindsatsen et helt naturligt skridt i den revitalisering, som ALDI er i gang med.
”Vi er stolte af den rejse, som ALDI er påbegyndt. Derfor er det også vigtigt, at vi i processen ikke kun løfter butikkerne – men moderniserer på alle parametre, så ALDI er rustet til fremtiden. Vi har så mange gode initiativer i støbeskeen, som vi glæder os til at fortælle om”, siger Thomas Bang.
For yderligere information, kontakt venligst:
Thomas Hedegaard Bang, 88 80 35 02, thomas.bang@aldi.dk
Om ALDI:
Aldi Danmark er den første discountkæde i Danmark, med mere end 41 år på markedet. Der er knap 2600 medarbejdere fordelt over hele landet i over 180 butikker. ALDI Danmark er i gang med en større revitalisering, der blandt andet omfatter en modernisering af alle kædens butikker, udvidelse af
sortimentet og stadig mere fokus på ansvarlighed. Indsatsen skal gøre ALDI Danmark endnu bedre på det danske marked.
Aldi Nord Gruppen er en af Europas største discountkæder, med mere end 5000 supermarkeder i Spanien, Portugal, Frankrig, Belgien, Holland, Luxembourg, Polen, Danmark og Tyskland hvor man er nummer 1 i discount.
Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende
Dette tilbud er udløbet
Påmindelse aktiv
Bekræftelse af påmindelse
Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.
Bekræft din e-mailadresse
Bekræft dit telefonnummer
Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer