1. Presse
  2. Pressemeddelelser
  3. ALDI søsætter historisk kampagne

ALDI søsætter historisk kampagne

02.05.2019 For første gang udruller ALDI Danmark en tv-kampagne. Reklamekampagnen, AL’DI ting du ikke vidste, skal give forbrugerne viden om ALDI’s fokus på danske varer, økologi og prisvindende produkter.

ALDI skriver dansk historie, når kæden i maj måned lancerer en storstilet reklamekampagne. Det er første gang siden 1977, hvor ALDI etablerede sig som den første discountkæde i Danmark, at kæden går ind på tv-reklamemarkedet. Begrundelsen for den historiske satsning skyldes primært at få ændret forbrugernes syn på ALDI.

”En del af de danske forbrugere ved slet ikke, hvor meget vi har ændret os de seneste år. Vi har moderniseret butikkerne og øget fokus på friske og dansk producerede varer og økologi markant. Vores kvalitet har altid været højt, og vi er ikke uvant med at vinde store pris- og kvalitetstests – men vi skal være bedre til at formidle vores høje produktniveau til forbrugerne – og det håber vi, at denne reklamekampagne kan være med til”, siger adm. direktør i ALDI Danmark, Finn Tang.

Det er ikke en hemmelighed, at ALDI de seneste år har tabt markedsandele og penge på det danske marked. Derfor håber man også i ALDI Danmark, at det historiske reklamefremstød kan afføde flere kunder i butikkerne.

”Revitaliseringsprocessen vi har gennemgået og stadig gennemgår, har været nødvendig. Butikkerne er blevet gjort mere moderne, varesortimentet er øget og vi har haft stor fokus på efteruddannelse af medarbejdere og bedre logistiske løsninger. Vi er klar til fremtidens detailmarked, men vi kæmper også mod en række fordomme – og det tror vi, at vores tv-reklamer kan rykke lidt ved”, siger Finn Tang.

Skuespillere begejstrede for reklamerne
Tv-reklamerne er instrueret af den kendte skuespiller og instruktør, Tomas Villum, og ruller hen over skærmen fra den 2. maj. Og ifølge instruktøren har det været en sjov og spændende oplevelse at være med til det historiske projekt.

”Man kan tydeligt mærke den energi og vilje, som ALDI investerer i hele projektet. Det har været enormt inspirerende og fantastisk for alle – både filmholdet, reklamebureauet og ikke mindst mig selv, at være med til at skabe og kreere et ALDI univers helt fra bunden. Der har været en stor lyst fra alle sider til at bygge noget op sammen, sætte sejl – og bare komme ud over stepperne. Set udefra er det bestemt på tide, at ALDI markerer sig og kommunikerer deres nye flotte butikker og fokus på økologiske, certificerede og danske varer. Men at være en del af noget helt nyt, som ALDI ikke har gjort før, og mærke den opbakning fra alle sider, har været en stor fornøjelse”, siger Tomas Villum.

Hovedpersonerne spilles af Niels Ellegaard og Razi Irawani. Hvor de fleste danskere kender Niels Ellegaard fra utallige film og ikke mindst Cirkusrevyen, er Razi Irawani nok mest kendt af den yngre generation. På trods af hans unge alder er han allerede i gang med en fornem skuespillerkarriere og et stort navn på de sociale medier. Sammen skaber de rammerne for flere små, sjove, finurlige og oplysende historier om ALDI – og ikke mindst AL’DI ting du ikke vidste.

”Det har været en spændende oplevelse at være en del af ALDI’s historiske reklameprojekt. Vi har som skuespillere fået lov til at pille ved lidt fordommene på en sjov måde, og det er i min optik ret modigt, at ALDI ikke bare vælger den ’lette’ løsning med hurtige budskaber pakket ind i flotte billeder. Vi har fået lov til at lege med fortællingen og karaktererne”, siger Niels Ellegaard.

Begge har de travlt med en lang række projekter. Niels Ellegaard er i fuld gang med prøverne til Shakespeares Helligtrekongersaften, der spiller på Grønnegårdsteatret hen over sommeren, og Razi Irawani har netop været med i den anmelderroste spillefilm, Lad de døde hvile, hvor han blev indstillet til en Robert for bedste mandlige birolle. Den unge skuespiller har desuden mere end 270.000 følgere på Facebook og over 90.000 følgere på Instagram.

Ifølge Razi var det ikke kun en god oplevelse for ham selv at være med i ALDI’s reklamer, også familien var begejstret.

”Det har været en super sjov oplevelse. Jeg kommer fra Vollsmose, og jeg arbejder hårdt for at opnå min drøm om at blive skuespiller og være et forbillede for andre unge fra området. Selv om jeg har været med i spillefilm og har mange tusind følgere på de sociale medier, så blev min mor vildt glad, da hun hørte, at jeg var blevet tilbudt en rolle i ALDI’s reklamefilm. Hun har handlet i ALDI i mange år, så hun glæder sig til at fortælle hele området, at det er hendes søn, der spiller med i reklamerne“, griner Razi Irawani.

Selv om Niels og Razi er repræsentanter for hver deres generation – og nok også hver generations forskellige slags humor – så har de haft et fantastisk samarbejde. Og netop deres tilgange til humoren løfter reklamerne.

”Samspillet mellem karaktererne Bjarne og Ali, fungerer så godt netop på grund af vores forskelligheder. Vi har haft det skide sjovt sammen, og vi håber på, at det skinner igennem på reklamefilmene”, fortæller de begge.

Sammen skaber de rammerne for flere små, sjove, finurlige og oplysende historier om ALDI – og ikke mindst AL’DI ting du ikke vidste.

Reklamekampagnen starter 2. maj.

Talsmand: Vicedirektør i ALDI Danmark med ansvar for CSR, Marketing, Kommunikation & Kundeservice, Thomas Bang, presse@aldi.dk

Påmindelse af

Fejl! Beklager, der er sket en fejl. Prøv igen senere.

Skal vi sende dig en besked, når varen er i butikkerne? *

Datovælger *

Påmindelsesdag
To dage før
En dag før
Samme dag
Tidspunkt
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Bemærk
  • For at kunne benytte vores gratis påmindelsesservice, skal du autentificere dig selv. Indsat venligst din e-mailadresse eller telefonnummer og klik på "Aktiver påmindelse". Afhængig af hvilken enhed du har valgt, vil du derefter modtage en besked med et bekræftelseslink i din indbakke eller telefon. Klik venligst på linket for endeligt at aktivere påmindelsen. Derefter er der ikke brug for mere autentificering.
  • Udfyld venligst alle felter markeret med *.
  • For at kunne benytte denne formular skal cookies være aktiveret i din browser.
  • Påmindelsen kan kun aktiveres, hvis du har valgt en dato ude i fremtiden og klikket på bekræftelseslinket i din e-mail eller sms.
  • Din e-mailadresse og/eller telefonnummer vil blive gemt for at kunne sende dig en påmindelse, om den valgte vare samt for at kunne benytte denne service i fremtiden. Du kan enhver tid afmelde dig vores påmindelsesservice via denne side: "Påmindelsesservice Afmeld"
  • Bemærk venligst, at det kun er tilladt at benytte servicen, hvis du selv er indehaver af e-mailadressen eller telefonnummeret.
div>

Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende

Dette tilbud er udløbet

Påmindelse aktiv

Bekræftelse af påmindelse

Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.

Bekræft din e-mailadresse

Bekræft dit telefonnummer

Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer

Vi sender dig en e-mail, så du kan bekræfte din e-mailadresse. Klik venligst på linket i mailen. Hvis bekræftelsessiden ikke vises, bedes du kopiere linket og sætte det ind i din browser.

Vi sender dig en sms, så du kan bekræfte dit telefonnummer. Klik venligst på linket i beskeden.

Vi sender dig en e-mail og sms, så du kan bekræfte din e-mailadresse og dit telefonnummer. Hvis bekræftelsessiden ikke vises, bedes du kopiere linket og sætte det ind i din browser.