1. Presse
  2. Pressemeddelelser
  3. ALDI og Red Barnet indgår tæt samarbejde for at hjælpe udsatte børn i Danmark

ALDI og Red Barnet indgår tæt samarbejde for at hjælpe udsatte børn i Danmark

28.02.2019 Nyt partnerskab sætter fokus på udsatte børn. Sammen vil ALDI og Red Barnet skabe langsigtede forandringer for børn, der lever i fattigdom.

ALDI og Red Barnet indgår tæt samarbejde for at hjælpe udsatte børn i Danmark
Stor glæde over det tætte samarbejde. Fra venstre ses Stinne Hjulmann, Corporate Partnership Manager, Finn Tang, Adm. direktør ALDI, Katrine Milman, CSR chef ALDI, Lars Svenning, Bestyrelsesformand Red Barnet og Thomas Reidar Andersen, konstitueret generalsekretær Red Barnet | Foto: Sofie Maegaard Astrup, Red Barnet

Tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser, at på bare ét år er antallet af fattige børn i Danmark steget med 12.000, så der nu er 64.500 piger og drenge, der lever i fattigdom. Det svarer til det samlede indbyggertal i hele Randers.

Udviklingen betyder, at der mere end nogensinde er brug for et samarbejde, som det ALDI og Red Barnet nu har indgået.

Vi har hver dag kontakt til rigtigt mange kunder, der handler dagligvarer i vores butikker. Den store kontaktflade, giver os nogle unikke muligheder, for at kunne gøre opmærksom på noget meget vigtig. Det vil vi gerne udnytte og tage et medansvar over for de børn og familier, der lever i fattigdom i dagens Danmark”, siger Finn Tang, der er Adm. direktør i ALDI.

Red Barnet og ALDI’s samarbejde vil fokusere på udsatte børn i Danmark. Tanken er, at de indsamlede midler skal bruges til at skabe gode oplevelser for de udsatte børn, og hjælpe dem med at blive en del af fællesskabet. De indsamlede penge kommer til at gå til Red Barnets familieoplevelsesklubber og ferielejre. Selvom partnerskabet fokuserer på børn i Danmark, vil ALDI også understøtte Red Barnets aktiviteter i forbindelse med landsindsamlingen og andre indsamlinger ved akut behov.

I Red Barnet kæmper vi for, at lave langsigtede forandringer i børns liv. Vi vil være en forandringskraft for det barn, der lever i fattigdom, står uden for fællesskabet og føler sig mobbet og udstødt. Men det ved vi godt, at vi ikke kan gøre alene. Og derfor er et samarbejde som dette, vi nu starter op med ALDI, så vigtigt for os. For sammen er vi bare stærkere”, siger Thomas Reidar Andersen, der er konstitueret generalsekretær for Red Barnet.

Red Barnet har flere end 60 lokalforeninger fordelt over hele landet, hvor de dårligst stillede piger og drenge kan få gode oplevelser, Det drejer sig blandt andet om ferielejre, familieoplevelsesklubber og hjælp til at komme ind i stærke fællesskaber som f.eks. sportsklubber.

Vi er rigtig glade for og spændte på det her samarbejde, fordi vi kan bidrage til at øge synligheden for Red Barnets arbejde og samtidig være med til at give nogle børn, der har brug for det, gode oplevelser de kan tage med sig videre i livet”, siger Finn Tang, Adm. direktør ALDI.

Påmindelse af

Fejl! Beklager, der er sket en fejl. Prøv igen senere.

Skal vi sende dig en besked, når varen er i butikkerne? *

Datovælger *

Påmindelsesdag
To dage før
En dag før
Samme dag

Bemærk
  • For at kunne benytte vores gratis påmindelsesservice, skal du autentificere dig selv. Indsat venligst din e-mailadresse eller telefonnummer og klik på "Aktiver påmindelse". Afhængig af hvilken enhed du har valgt, vil du derefter modtage en besked med et bekræftelseslink i din indbakke eller telefon. Klik venligst på linket for endeligt at aktivere påmindelsen. Derefter er der ikke brug for mere autentificering.
  • Udfyld venligst alle felter markeret med *.
  • Påmindelsen kan kun aktiveres, hvis du har valgt en dato ude i fremtiden og klikket på bekræftelseslinket i din e-mail eller sms.
  • Din e-mailadresse og/eller telefonnummer vil blive gemt for at kunne sende dig en påmindelse, om den valgte vare samt for at kunne benytte denne service i fremtiden. Du kan enhver tid afmelde dig vores påmindelsesservice via denne side: "Påmindelsesservice Afmeld"
  • Bemærk venligst, at det kun er tilladt at benytte servicen, hvis du selv er indehaver af e-mailadressen eller telefonnummeret.
div>

Beklager, tilbuddet er ikke længere gældende

Dette tilbud er udløbet

Påmindelse aktiv

Bekræftelse af påmindelse

Du vil modtage en påmindelse d. ${date} kl. ${time}.

Bekræft din e-mailadresse

Bekræft dit telefonnummer

Bekræft din e-mailadresse og dit telefonnummer

Vi sender dig en e-mail, så du kan bekræfte din e-mailadresse. Klik venligst på linket i mailen. Hvis bekræftelsessiden ikke vises, bedes du kopiere linket og sætte det ind i din browser.

Vi sender dig en sms, så du kan bekræfte dit telefonnummer. Klik venligst på linket i beskeden.

Vi sender dig en e-mail og sms, så du kan bekræfte din e-mailadresse og dit telefonnummer. Hvis bekræftelsessiden ikke vises, bedes du kopiere linket og sætte det ind i din browser.